Vaclavo Havelo oro uosto pakilimo tako rekonstrukcija, Praha, Čekija
Didžiausias Čekijoje Vaclavo Havelo oro uostas yra Prahos šiaurės vakaruose. Taip pat tai yra vienas iš svarbiausių tarptautinių Europos Sąjungos oro uostų. Uostas kasmet aptarnauja apie 10 milijonų keleivių. Oro uoste yra du pakilimo takai. 80% skrydžių vykdomi iš pagrindinio RWY 06 /24 pakilimo tako. Antrasis takas naudojamas tik kai pagrindinis takas dėl techninių ar meteorologinių priežasčių neveikia. Pagrindiniu pakilimo taku kas valandą rieda apie 46 lėktuvai, tai yra vienas iš intensyviausiai naudojamų pakilimo takų Europoje. Nuo 1963 m. veikiantis pakilimo takas 2012 m. buvo uždarytas rekonstrukcijai. Darbai užtruko pusantrų metų ir buvo atliekami dviem etapais. Rekonstrukcija galutinai buvo baigta 2013-09-30. Statybų metu oro uoste veikė tik pagalbinis pakilimo takas. Po rekonstrukcijos Prahos oro uoste gali kilti ir leistis didžiavausi šiuo metu pasaulyje egzistuojantys lėktuvai.
Pakilimo tako rekonstrukcijos darbams buvo panaudota 320400 tonų betono. Bendras pakilimo tako ilgis 3715 metrų, atnaujintų dangų plotas 225000 m2. Betono siūlių ilgis daugiau kaip 100 km. Objekte sumontuota 850 signalinių šviestuvų ir panaudota 110 km elektros kabelių.
Rekonstruojant pagrindinį pakilimo taką elektros kabelių ir apsaugos sistemų montavimui buvo pasirinkti HAURATON instaliaciniai kanalai.
Instaliaciniai kanalai
Rekonstrukcijos metu išskirtinis dėmesys buvo skiriamas elektros ir saugumo sistemų kabelių apsaugai.
Šiam tikslui buvo pasirinkti masyvūs 3 m ilgio FASERFIX BIG BL 200 latakai iš armuoto betono su DN 100 angomis laidams. Dėka unikalios konstrukcijos ir gamybos technologijos šis latakas pilnai išpildo reikalavimus, keliamus gaminiams naudojamiems intensyviai eksploatuojamose dangose. Latakai pagaminti iš aukštos markės armuoto betono yra mechaniškai ir chemiškai labai atsparūs.
Šiam 600 mm pločio ir 490 mm aukščio latakui nereikalingas sienelių įbetonavimas.
Latakų dangčiai 40 mm storio iš GGG-50 kaliojo ketaus pagal DIN 1693, F900 apkrovos klasės su SIDE-LOCK bevaržte užrakinimo sistema.
Investuotojas: Prahos oro uostas
Pagrindinis rangovas: Strabag SpA